Vilkår og betingelser - Afrikas Horisonter

Medlem af Rejsegarantifonden nr. 2729

Email: Afrikashorisonter@gmail.com

Telefon: (+45) 60 16 75 90

Vilkår og betingelser

Vores vilkår og betingelser

 

AFRIKAS HORISONTERS VIRKE
Afrikas Horisonter er specialiseret i safari rejser til Kenya, Sydafrika og Botswana. Vi tilbyder rejserne både med og uden flybilletter. Flere af vores kunder ønsker selv at booke flybilletter grundet det store elektroniske udbud på internettet. Vi assisterer gerne med råd og vejledning samt med at henvise til de forskellige flyselskaber og websider, hvor flybilletter kan bestilles.

 

BESTILLING
Ved bestilling af rejse vil du som kunde få en bekræftelse og endelig rejsebeskrivelse med datoer så snart bookingen er bekræftet hos Afrikas Horisonters leverandør og kontor i Afrika. Der opkræves en udbetaling på 30 % af rejsens pris på faktura med mindre andet er aftalt. Resterende slut faktura fremsendes når flybilletter er udstedt, endelig pris er på plads og valutakurser er fastlåst. Kan turen ikke bekræftes af leverandøren, vil du straks få besked og alle eventuelle indbetalinger vil blive refunderet til dig.

 

AFLYSNING FRA AFRIKAS HORISONTERS SIDE
En rejse kan af Afrikas Horisonter aflyses på grund af udefrakommende omstændigheder, som vi og vores samarbejdspartnere ikke har indflydelse på eller haft mulighed for at forudse (force majeure-lignende forhold). I ovennævnte tilfælde vil du naturligvis, at få refunderet rejsens pris. Vi vil dog altid gøre vores bedste for at tilbyde dig et alternativ til den aflyste rejse.

 

AFLYSNING PGA. CORONA / COVID-19
Såfremt din rejse bliver aflyst grundet corona/Covid-19 samt udenrigsministeriets rejsevejledning, refunderes hele rejsens pris. Vurderingen tages typisk 14 dage før afrejse. Frarådes der her stadig rejse til destinationen får du tilbage betalt alle dine indbetalinger. Dette gælder indtil videre notits og rejser som er bestilt før 01. oktober 2020.

 

ALMINDELIGE AFBESTILLINGSBETINGELSER
Vi anbefaler at tegne en afbestillingsforsikring som dækker omkostninger, hvis du bliver nødt til at afbestille din rejse, ved f.eks. sygdom eller andet. Afbestilling af din rejse skal sendes skriftligt til Afrikas Horisonter via mail. Er der udstedt og betalt flybilletter kan disse ikke refunderes hos Afrikas Horisonter. Tjek med din afbestillings forsikring forinden som bør dække et tab. Følgende afbestillings betingelser er gældende:

 

Ved afbestilling mere end 60 dage inden afrejse
Hele rejsens pris refunderes minus ikke refunder bare omkostninger, så som udstedte flybilletter samt annullerings gebyr på 300 kr. pr. person.

 

Ved afbestilling mellem 60 og 46 dage inden afrejse:
60 % af rejsens pris refunderes minus ikke refunder bare omkostninger, så som udstedte flybilletter samt annullerings gebyr på 300 kr. pr. person.

 

Ved afbestilling mellem 45 og 31 dage inden afrejse:
40% af rejsens pris refunderes minus ikke refunder bare omkostninger, så som udstedte flybilletter samt annullerings gebyr på 300 kr. pr. person.

 

Ved afbestilling mellem 30 og 0 dage inden afrejse:
Rejsens pris refunderes ikke.

 

Du kan vederlagsfrit afbestille en rejse, hvis der, inden for et tidsrum af 14 dage før rejsens påbegyndelse, på rejsemålet eller i umiddelbar nærhed af dette forekommer krigshandlinger, naturkatastrofer, livsfarlige, smitsomme sygdomme eller andre hermed ligestillede begivenheder. Denne vurdering foretages altid med hensyntagen til officielle udmeldinger fra udenrigsministeriet.

 

Din ret til at vederlagsfrit at afbestille rejsen bortfalder, hvis du ved aftalens indgåelse kendte til den pågældende begivenhed eller begivenheden var almindeligt kendt. Det kan f.eks. være Corona Covid-19 udbrud og /eller at landet var orange / rødt da du bestilte din rejse.

 

Afbestiller du alligevel træder de almindelige afbestillingsregler i kraft, hvilket betyder, at der som oftest ikke er noget at refundere.

 

Orange og røde lande, hvad er det?
På udenrigsministeriets hjemmeside kan du se under hvert land, hvorvidt der frarådes rejse dertil eller ej. Rejse til et land kan frarådes pga. faren for Covid-19 smitte men kan også skyldes andre forhold, krav om karantæne osv. Udenrigsministeriet har inddelt lande i 4 farver:

 

GRØN: Vær opmærksom
GUL: Vær ekstra forsigtig
ORANGE: Alle ikke-nødvendige rejser hertil frarådes
RØD: Alle rejser hertil frarådes

 

Du kan rejse til lande, der er markeret “grønne” eller “gule”, som normalt. Ønsker du at rejse til en destination, som er “orange”, er det også muligt i mange tilfælde. I givet fald anbefaler vi dog, at du undersøger dine forsikringsforhold nøje og særligt, hvorledes du er stillet i tilfælde af evt. karantæne, krav om test og, hvis du bliver syg med Covid-19. “Røde” lande bør du som udgangspunkt altid undgå at rejse til. Som rejsende er du ansvarlig for at sikre dig, at du opfylder alle nødvendige krav for indrejse til dit rejsemål. Du bør derfor orientere dig om lokale restriktioner forud for din rejse, fx via de danske ambassader. Læs mere på Udenrigsministeriets hjemmeside.

 

Hvordan er jeg stillet, hvis jeg bestiller en rejse nu?
Hvis du booker en rejse til en destination, som på bestillingstidspunktet er ”orange” pga. Covid-19 situationen, skal du være opmærksom på, at du ikke kan annullere rejsen gebyrfrit, hvis destinationen fortsat er “orange” når du skal rejse. Pakkerejseloven §9, stk. 4, ophæver nemlig rettigheden for gebyrfri annullering, hvis årsagen er forhold, som var kendt på bestillingstidspunktet – og Covid-19 anses i dag for værende almen viden.

 

Bestilte du rejsen da destinationen var “orange” og skifter farven senere til “gul”, så betyder det at UM ikke længere fraråder rejse dertil. I det tilfælde vil det være de almindelige afbestillingsbetingelser som gælder, hvis du ønsker at afbestille.

 

ÆNDRINGER
Ønsker du at ændre rejsedatoerne for din rejse efter at rejsen er booket og bekræftet fra Afrikas Horisonters leverandør, vil vi forsøge at efterkomme dit ønske så vidt det er muligt. Er din flybillet udstedt kan flybilletten normalt ikke refunderes. Evt. refundering skal herpå søges hos dit forsikringsselskab. Ændring af rejsedatoer som kræver en ny flybillet koster udover flybillettens pris, 400 kr. pr. person samt evt. direkte omkostninger til hoteller/arrangement etc.

 

FOR SEN ANKOMST
Hvis du selv har købt flybillet hos en anden udbyder og dit fly til din safarirejse bliver annulleret eller forsinket er det vigtigt du giver besked hurtigst muligt til Afrikas Horisonter og / eller på de i afrejsebrevet oplyste telefonnumre. Afrikas Horisonter kan ikke drages til ansvar for flyforsinkelser hvis du selv har arrangeret flyrejsen. En eventuelt tabt dag vil ikke blive refunderet af Afrikas Horisonter eller af overnatningsstedet. Afrikas Horisonter vil dog naturligvis udføre den tilbage værende del af din safari efter det aftalte turprogram, så snart du når frem, så vidt muligt.

 

BETALING
Når du har accepteret et tilbud, modtager du faktura og indbetaler beløbet på vores bankkonto inden den angivne frist. Modtager vi ikke pengene senest 5 dage efter “betales senest datoen” på den pågældende faktura anser vi rejsen for annulleret og din booking slettes. Ved betaling af rejsen senere end 90 dage før afrejse skal hele beløbet af rejsens samlede pris betales i samme betaling.

 

BETALINGS RATER
Første betaling er en udbetaling på 30 % af rejsens pris.
Anden betaling er slutbetaling og endelig betaling på rejsen.

 

PRISÆNDRINGER
Ifølge lovgivningen kan rejsearrangøren forhøje den aftalte pris som følge af stigende transportomkostninger, ændrede skatter, afgifter, gebyrer og valutakurser. Eventuelle prisstigninger skal varsles senest 20 dage før rejsens påbegyndelse. Dog vil rejsen maks. kunne stige med 10% af rejsens pris.

 

REKLAMATION
Reklamation over mangler på rejsen skal rettes til bureauet så snart manglen konstateres. Afrikas Horisonter vil straks forsøge at afhjælpe forholdet. Krav angående mangler, der ikke har kunnet afhjælpes på stedet, skal være Afrikas Horisonter i hænde indenfor max. 1 md. efter rejsens afslutning.

KRAV TIL REJSENDE
Det er dit ansvar at sørge for gyldigt pas (minimum gældende 6 måneder fra indrejse datoen) og de for rejsens gennemførelse nødvendige visa og vaccinationer. At møde rettidigt på de i rejseplanen eller ved anden tydelig anvisning oplyste steder ved ud- og hjemrejse. At optræde således, at medrejsende ikke føler sig generet. I grove tilfælde kan det føre til, at den rejsende af arrangøren eller dennes repræsentant bortvises fra den videre deltagelse i turen.

 

PAS, VISUM, VACCINATIONER
Det er den rejsendes eget ansvar at sikre, at ind- og udrejseregler til de lande der besøges, overholdes. Det påhviler desuden den rejsende, før afrejse, at kontrollere, at alle rejsedokumenter er korrekte, og navne stavet korrekt i henhold til pas. Hvis der viser sig at være fejl kontakt Afrikas Horisonter hurtigst muligt.

Du har selv pligt til at have et gyldigt pas, visum, transitvisum og nødvendige vaccinationer. Der skal være tomme sider til stempler i dit pas før indrejse, da du kan blive afvist, hvis det ikke er tilfældet. Vær desuden opmærksom på, at der er lande, der ikke accepterer indrejse, hvis du har israelske stempler eller viseringer i dit pas. Nogle lande kræver at passet skal være gyldigt i mindst 6 måneder efter hjemkomst. Check på de enkelte landes ambassader.

Kontakt det pågældende lands ambassade for oplysning ang. visum. Udenlandske statsborgere bør søge oplysninger om de krav, der stilles til eventuelt visum. Den rejsende skal endvidere ved bestillingen oplyse om evt. fremmed statsborgerskab, så rejsebureauet kan give fornøden vejledning. Undlades sådanne oplysninger med en eventuel afvisning ved grænsen til følge, kan der ikke gøres krav gældende overfor arrangør/rejsebureau.

Kontakt venligst jeres læge, Udlands vaccinationen eller Rigshospitalets Rejseservice for oplysninger om vaccinationer.

 

FORSIKRINGER
Vi anbefaler at du tegner en rejseforsikring samt en afbestillingsforsikring.

TAG KONTAKT